• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75607
+
-

تعهد ایجاد  15 هزار شغل در آذربایجان‌شرقی

استاندار: ۱۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و 5 هزار فرصت شغلی غیرمستقیم با اجرای برنامه‌های بلندمدت اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود

استاندار آذربایجان‌ شرقی با بیان این‌که هیچ صنعت بحرانی در استان وجود ندارد، از حل مشکلات و احیای ۱۴ صنعت بحرانی استان با تغییر مدیریت و مالکیت و ایجاد 7 هزار فرصت شغلی در یک سال اخیر خبر داد. به گزارش ایسنا «محمدرضا پورمحمدی» با بیان این‌که اشتغال اولویت توسعه در کشور و استان است، اظهار کرد: در این رابطه 3 برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت را در حوزه اشتغال‌زایی طراحی و اجرا می‌کنیم. 

وی در تشریح برنامه‌های کوتاه‌مدت حوزه اشتغال گفت: در این برنامه، اشتغال فراگیر، خوداشتغالی و اشتغال روستایی را پیگیری می‌کنیم و در یک سال گذشته نیز 7هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است؛ همچنین برای حمایت و توسعه صنایع نیز طرح توسعه ۲۸۰ مورد از صنایع را شروع کرده‌ایم. در برنامه‌های میان‌مدت نیز 3 شهرک گردشگری و صنایع دستی ایجاد می‌شود که صنعت کفش و چرم و همچنین کارخانه نوآوری از جمله آن است. 

این مسئول درباره برنامه‌های بلند‌مدت حوزه اشتغال بیان کرد: توسعه مس، نفلین سینیت و همچنین تولید الومینا و قطب سوم خودرو از جمله این برنامه‌هاست که هر کدام ۱۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و 5 هزار فرصت شغلی غیرمستقیم در استان ایجاد می‌کند. استاندار با بیان این‌که در مورد محیط ‌زیست نیز توفیقات خوبی در مدیریت آب‌ها در استان به دست آمده است، افزود: راه‌اندازی انواع سدها از جمله حاجیلرچای، انتقال آب ارس و... از جمله آن است. 

وی با اشاره به این‌که اولویت سوم ما تحقق و تکمیل زیر‌ساخت‌ها و راه‌هاست، گفت: در این رابطه تکمیل مگا پروژ‌ه‌هایی چون آزادراه تبریز - بازرگان، راه‌آهن میانه - تبریز، بزرگراه سهند، آزادراه تبریز - اهر را به جد پیگیری می‌کنیم و در 2 ماه آتی بزرگراه تبریز - اهر و اتوبان سهند نهایی خواهد شد و راه‌آهن نیز تا بستان‌آباد افتتاح می‌شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید